a

Lorem ipsum dolor amet, modus intellegebat duo dolorum graecis

Follow Us
Image Alt

Social teambuilding voor bedrijven

Organiseer een social teambuilding met je bedrijf

Vzw Goudhaantjes biedt je de kans om als bedrijf mee te helpen om gehandicapte of langdurig zieke kinderen – onze Goudhaantjes- en hun gezin hun talenten te laten ontdekken en te fonkelen. Je geeft zo een waardevol steuntje in de rug aan mensen die een dagelijks bestaan vol zorgen kennen en…je krijgt er nog meer voor terug! Het onderwerp raakt iedereen en onze praktijkgerichte aanpak geeft een extra motivatie aan je medewerkers om zich als team in te zetten. Op deze manier draagt het bij tot het versterken van je bedrijf. Je leert jezelf en mekaar op zo’n Fonkelstartdag als gelegenheidsvrijwilligers op een geheel andere manier kennen. Een unieke en zeer dankbare ervaring.

Betrek je bedrijf als gelegenheidsvrijwilligers tijdens een 'Helpende handen Fonkelstartdag'

‘Fonkelstartdagen met helpende handen’ worden georganiseerd door een team van telkens 10 medewerkers van je bedrijf.

Het organiseren van een Fonkelstartdag met helpende handen bestaat uit de volgende stappen

Stap 1

De Kick-off meeting

Stap 2

Het intakegesprek

Stap 3

De planningsdag

Stap 4

De Fonkeldag

Stap 5

Het nabezoek

Stap 6

De terugblik en evaluatie

STAP 1

De kick-off meeting

Tijdens deze kick-off meeting krijgen alle deelnemende medewerkers van je bedrijf een briefing. Er wordt een korte toelichting gegeven van de doelstelling en werking van vzw Goudhaantjes, het opzet van Fonkelstartdagen, het Fonkelstartdag stappenplan met daarbijhorende timings, …

STAP 2

Het intakegesprek met het gezin

De invulling naar activiteiten en workshops van een Fonkeldag gebeurt op basis van de talenten en interesses die door het gezin worden kenbaar gemaakt tijdens een intakegesprek. Een van de medewerkers van je bedrijf en een vrijwilliger van onze vereniging (samen vormen ze de projectmedewerkers) zijn aanwezig bij dit intakegesprek. De projectmedewerkers geven het persoonlijke goudhaantjes pasje vorm.

STAP 3

De planningsdag

De planningsdag bestaat uit het gezamenlijk maken van een plan en een draaiboek met de invulling van de Fonkelstartdag volgens de keuze van het gezin. In teamverband bepalen de medewerkers hoe de rollen worden verdeeld en wie er moet worden benaderd om de Fonkelstartdag mogelijk te maken, eventueel nog aangevuld met een alternatief scenario. Wuiven als prinses vanuit een sprookjeskoets, meerijden in een échte Ferrari of als een ware topkok een heerlijke gezonde cocktail bereiden. Allemaal volgens de voorkeuren en talenten van de Goudhaantjes zelf.

Vervolgens gaan de medewerkers aan de slag met het bellen en regelen. Op deze dag worden je medewerkers begeleid door een Goudhaantjesmedewerker. Deelname aan het intakegesprek, de Fonkelstartdag en het nabezoek door de medewerkers van je bedrijf gebeurt op basis van vrijwilligheid.

STAP 4

De Fonkeldag

Een uur voor de ontvangst van de Goudhaantjes worden alle projectmedewerkers samengebracht voor een finale briefing. Iedereen ontvangt zijn of haar persoonlijke draaiboek van het gezin dat hij of zij die dag ontvangt en bijstaat. Vanaf het welkomstmoment tot het uitzwaaien blijft de projectvrijwilliger als eerste contactslijn bij zijn Goudhaantjesgezin. Zo kan hij vanop de eerste rij meemaken welk de impact is van een op maat gemaakte Fonkelstartdag.

STAP 5

Het nabezoek

Een paar weken na de Fonkelstartdag gaat het Fonkelteam met het film- en fotomateriaal op nabezoek bij zijn/haar Goudhaantjesgezin. Nagenieten van mooie herinneringen. Ook nodigen we de Goudhaantjes op dat moment uit om Fonkelgids te worden.

STAP 6

De terugblik & evaluatie

Na alle nabezoeken nodigen we je medewerkers uit om hun ervaringen te delen. Misschien kunnen er zelfs enkele Goudhaantjes aanwezig zijn om te delen hoe zij het hele Fonkelgebeuren ervaren hebben. Indien interesse nodigen we je medewerkers met veel plezier uit om een actieve rol op te nemen ook in het verdere verloop van het Fonkeltraject.

Share
Share